ביטוח לאומי גרמני

ביטוח לאומי גרמני

לא כולם מודעים לכך, אך למעשה ניצולי שואה רבים זכאים לקבל ביטוח לאומי גרמני. מדובר על קצבה חודשית של ביטוח סוציאלי מגרמניה, המגיעה לניצולי שואה שעבדו בגטו בתקופת השואה וקיבלו על כך תמורה מסוימת.

אומנם נכון כי ישנם תנאים מסוימים שיש לעמוד בהם בכדי להיות זכאים לקבל ביטוח סוציאלי מגרמניה וכמובן שיש צורך בפרוצדורה ארוכה הדורשת לא מעט בירוקרטיה, אך באמצעות עורך דין מקצועי ואמין, כל אחד יכול לקבל את הזכויות המגיעות לו לפי חוק.

אנו במשרד עורכי הדין סיבר וויצקר מתמחים בתחום של ביטוח לאומי גרמני ונשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום.

אנו פועלים להגשת תביעות לקבלת הקצבה החודשית מהביטוח הלאומי הגרמני ויודעים בדיוק כיצד לזרז את הליכי התביעה וכיצד לאשר אותה בצורה המהירה והיעילה ביותר.

מה חשוב לדעת אודות ביטוח לאומי גרמני?

קודם כל, חשוב להבין כי כל ניצול שואה חייב להכיר את כל הזכויות המגיעות לו, על מנת לממש אותן במלואן.

אין שום סיבה לוותר על קצבה או כספי פיצויים המגיעים לניצולי השואה, בעקבות הסבל הנורא שהם עברו בתקופת מלחמת העולם השנייה.

כדאי לדעת למשל, כי כל ניצול שואה שעבד בתקופת השואה באחד הגטאות שהיו תחת שליטת גרמניה, זכאי לקבל קצבת זקנה מהביטוח הלאומי הגרמני.

למעשה מדובר על עבודה כמו כל עבודה אחרת, דבר המעניק לניצול השואה פנסיה סוציאלית.

כמובן שעל מנת לקבל את הקצבה החודשית, יש צורך לעמוד במספר תנאים. למשל, יש צורך להוכיח כי מדובר על עבודה מרצון ולא עבודת כפיה, מאחר ועבודה בכפיה אינה מזכה בפנסיה סוציאלית של ביטוח סוציאלי מגרמניה.

לכן ניצול השואה חייב להוכיח כי הוא קיבל תמורה מסוימת תמורת העבודה, בין אם מדובר על תמורה כספית, מזון, מכסה וכדומה.

ברוב הפעמים מדובר על עבודה במטבחים, בניקיון, במפעלים ועוד.

ביטוח לאומי גרמני - ביטוח סוציאלי מגרמניה

ביטוח סוציאלי מגרמניה – מי זכאי לקבלת הקצבה החודשית?

מעבר לעובדה שיש צורך להוכיח כי מדובר על עבודה מרצון שהתקבלה עבורה תמורה מסוימת, יש צורך לוודא כי מדובר על עבודה באחד הגטאות המאושרים על ידי ממשלת גרמניה.

הממשלה אישרה כי רק ניצולים שעבדו בגטאות שהיו תחת שליטת גרמניה או השפעת גרמניה, זכאים לקבל את הקצבה החודשית מהביטוח הלאומי הגרמני.

כדאי לציין כי בעבר הממשלה הגרמנית לא אישרה את קבלת הקצבאות המדוברות ולא פעם דחתה תביעות של ניצולי שואה בהקשר של  ביטוח סוציאלי מגרמניה. אך היום ניתן להגיש מחדש תביעות שכבר נדחו בעבר ואף להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להגיש ערעור או לזרז את בחינת הבקשה.

כדאי להדגיש כי במידה ומדובר על ניצול שואה שנפטר, היורשים שלו יכולים להגיש בשמו את המסמכים על מנת לקבל את הקצבה המגיעה לו בצורה רטרואקטיבית.

אנו במשרד עורכי דין סיבר וויצקר מתמחים בתחום של ביטוח לאומי גרמני ובהגשת תביעות לצורך קבלת פנסיה סוציאלית עבור ניצולי השואה שעבדו בגטאות.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף על ביטוח לאומי גרמני, צרו קשר!

עוד יכול לעניין אתכם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *